niedziela, 9 października 2011

Ciasto ze śliwkami


Czasem mam ochotę na bardzo proste wypieki.

Z resztą, jak pewnie zauważyliście, większość proponowanych przeze mnie ciast właśnie taka jest. Uroczo nieskomplikowana i łatwa w przygotowaniu.

Tym razem na warsztat wziąłem śliwki., Zapragnąłem "domowego" ciasta. "Domowego" w sensie, takiego, jakie robiła moja mama. Takiego, którego zapach czuje się w całym domu i od razu wiadomo, że degustacja nie skończy się na jednym kawałku... Takiego z "sercem". Albo nawet namiastką całej serdeczności i radości włożonej w jego przygotowanie.

Tak bardzo chciałem uzyskać takie właśnie ciasto.
I powiem nieskromnie, że nawet mi się to udało.

Zajadanie się nim, spoglądając na jesienne popołudnie za oknem, było jedną z przyjemniejszych chwil mijającego powoli dnia. Do tego kubek gorącej herbaty. Bardzo prosta rzecz, a jak cieszy...



Oryginalny przepis dostępny jest tutaj.
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g cukru
  • 2 jajka
  • 230 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 400 g śliwek
  • 1 łyżka cukru pomieszana z 1 łyżeczką cynamonu
  1. Śliwki pestkujemy, kroimy na ćwiartki. W tym czasie piekarnik nagrzewamy do 190 st C. Przygotowujemy też formę o średnicy 23 cm, wysmarowujemy ją masłem i wysypujemy tartą bułką.
  2. Masło ucieramy z cukrem. Ubijając dodajemy jajka, na końcu mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wlać masę do przygotowanej formy. Na wierzchu układamy śliwki, posypujemy cukrem cynamonowym. Pieczemy ok. 45 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...