poniedziałek, 15 listopada 2010

Tasty Chicken Hotpot

Kto by kiedykolwiek pomyślał, że w dorosłym życiu ugotuję sobie danie składające się w głównej mierze z ugotowanej marchewki!
W dzieciństwie jej nienawidziłem! Unikałem za wszelką cenę. Nie jadłem, kłóciłem się z rodzicami, wmuszającymi we mnie to warzywo...

A teraz? Widać do pewnych rzeczy trzeba dojrzeć.
Albo je najzwyczajniej spróbować raz jeszcze i... polubić!

Ponieważ w kuchni skupiam się głównie na wypiekach - dania obiadowe w moim wykonaniu nie zawsze są takie, jaki powinny być.
Tymczasem Tasty Chicken Hotpot trudno zepsuć.
Wrzucamy warzywa, gotujemy razem z kurczakiem i podajemy.
Dodatek musztardy sprawia, że wszystko nabiera ciekawego aromatu. A sporą ilość sosu można na końcu jedzenia wygarnąć kawałkiem pieczywa. Danie jest niesamowicie sycące i starcza na obiad / kolację dla 4 osób.


Przepis:
  • 1 łyżka oleju
  • 8 kurzych udek (ja zamiast nich użyłem podudzi)
  • 2 czerwone cebule, pokrojone w talarki
  • 5 marchewek, pokrojonych w grubsze plastry
  • 3 gałązki selera naciowego, pokrojone w plasterkiNa 
  • puszka pomidorów bez skórki (400 g)
  • 600 ml rosołu drobiowego (dodałem mniej - ok. 400 ml)
  • 2 łyżeczki angielskiej musztardy (trudno mi było takową znaleźć, zastąpiłem ją dowolną ostrą musztardą)
  • 1 łyżeczka oregano
  • sól, pieprz do smaku
  1. W garnku rozgrzej olej. Wrzuć kawałki kurczaka i delikatnie obsmaż z każdej strony. Zdejmij je z ognia i przełóż na talerz.
  2. Po smażeniu powinna zostać wystarczająca ilość tłuszczu, jednak gdy jest go za mało dodaj nieco oleju. Wrzuć cebulę i smaż do miękkości. Następnie dodaj marchew i seler - gotuj przez 3 - 5 minut ciągle mieszając.
  3. Do warzyw dodaj pomidory z puszki (mogą być zmiksowane na gładką masę, ja dodawałem je jednak bez miksowania), rosół, musztardę i oregano. Włóż zrumienionego kurczaka. Dopraw solą i pieprzem. Doprowadź wszystko do wrzenia, następnie zmniejsz ogień i gotuj przez 45 - 55 minut, mieszając od czasu do czasu.
  4. Serwuj w głębokich talerzach z pieczywem, którym można później wygarnąć warzywny sos.
Smacznego!

Oryginalny przepis znalazłem tutaj.


3 komentarze:

  1. Rewelacja! Wczoraj ugotowalam, z małymi zmianami (musztarda węgierska i tymianek) i normalnie nie mogłam sie oprzeć.... takie pyszne.... Dzięki:-)
    link do oryginalnego przepisu nie działa, ale znalazłam to danie u Donal'a Skehan'a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie u niego znalazłem oryginał.
      Link prawdopodobnie nie działa za dobrze, bo Donal zmienił w międzyczasie (2 lata!) adres swojej strony z przepisami ;)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...