wtorek, 23 listopada 2010

Naleśniki

Naleśniki to klasyka!
Mimo różnej postaci - obecne są w kuchniach całego świata.

Składająca się na ciasto mieszanka mleka, mąki i jajek z odrobiną soli i cukru - choć nieskomplikowana, może sprawiać problemy.
Bo w jakich proporcjach zmieszać składniki, żeby otrzymać placki cieniutkie jak papier, ale jednocześnie puszyste i delikatne? Wręcz rozpływające się w ustach?

Po wypróbowaniu kilku przepisów - znalazłem ten idealny (oczywiście wg mnie).

Dzięki niemu otrzymałem świetne naleśniki. Zachwalane nie tylko przeze mnie, ale też i moich znajomych.
Od Waszej fantazji zależy z czym je podacie! Znakomicie sprawdzają się z farszami słodkimi, jak i pikantnymi. Można też jeść je same, tuż po zdjęciu z patelni. Smakują znakomicie!


Z porad praktycznych:
Ciasto może wydawać się za rzadkie - jednak właśnie dzięki temu uzyskamy cienkie i puszyste placki.

Przepis:
  • 250 ml mleka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 1 łyżka cukru - ja dodaję zdecydowanie mniej - ok. łyżeczkę
  • 1 łyżka oleju
  • 100 g mąki - może być zarówno zwykła, jak i pełnoziarnista... albo pół na pół - jak wolicie!
  1. Wszystkie składniki mieszamy (mikserem, trzepaczką, blenderem) aż uzyskamy gładką masę.
  2. Smażymy na rozgrzanej patelni (pierwszy naleśnik na odrobinie oleju, kolejne już bez niego).
Smacznego!

Przepis na naleśniki znalazłem tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...