niedziela, 12 grudnia 2010

Cranberry and White Chocolate Muffins

Święta za pasem. Czas krzątania się po kuchni. Lepienia pierogów i pieczenia ciast. Zakupów. Prezentów. I chwili odpoczynku w całym pośpiechu, jaki szykuje nam codzienność.

Wypieki muszą być bogate. Przecież chcemy, żeby cała obfitość świątecznego stołu przeniosła się na nowy rok.
Mnóstwo bakalii, skórki pomarańczowej, korzennych przypraw - nadaje wszystkiemu niesamowitego i wyjątkowego charakteru.

Takie też są te muffiny.
Co prawda z oryginalnym przepisem moje mają niewiele wspólnego. Świeżą żurawinę (nie mam pojęcia skąd ją wziąć o tej porze roku!) zastąpiłem mieszanką bakalii - rodzynek, kilku rodzajów orzechów, kandyzowanych owoców i suszonych bananów. Duża ilość skórki z pomarańczy nadaje im obłędnego aromatu. A czekolada - nuty słodyczy.

Proste do zrobienia.
Świetnie smakują, gdy są jeszcze ciepłe (ale tak jest z większością wypieków!).

Na Święta pewnie upiekę kolejną porcję!


Przepis:
składniki na ok. 12 muffinów
  • 100 g masła
  • 200 ml maślanki
  • skórka z jednej pomarańczy
  • 2 duże jajka
  • 150 g cukru pudru - można dać zdecydowanie mniej! Przy 100g cukru wychodzą (jak dla mnie) bardzo słodkie.
  • 250 g mąki "self raising"(*)
  • 250 g świeżych żurawin
  • 200 g białej czekolady, posiekanej
  1. Nagrzewamy piekarnik do 175 st. C. Foremkę do muffinek wyłożyć papilotkami.
  2. W misce wymieszać masło (ja je roztopiłem i ostudziłem), maślankę i skórkę pomarańczową.
  3. W drugiej misce ubijamy jajka z cukrem na puszystą masę. Dodajemy maślaną mieszankę aż do połączenia składników. Następnie wsypujemy mąkę. Potem czekoladę i żurawinę - pamiętamy, żeby nie "wyrobić" ciasta zbyt mocno.
  4. Nakładamy ciasto do papilotek. Pieczemy przez 15 - 20 minut, aż do zbrązowienia wierzchu muffinów. Studzimy na kratce (choć ciepłe też są bardzo dobre!).
(*) Mąka "self raising" domowej roboty - na każde 150 g mąki dodajemy 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej. W naszym przypadku 250 g mąki + po niepełnej łyżeczce proszku do pieczenia i sody oczyszczonej.

Smacznego!

Oryginalny przepis znalazłem tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...