czwartek, 16 grudnia 2010

Kokosanki

Już dawno za mną chodziły.

Stęskniłem się za zrumienionymi w piecu kokosowymi wiórkami. To zdecydowanie smak mojego dzieciństwa. I jednej, pamiętnej wycieczki do dziadków... gdzie kokosanek miałem cały worek (jakieś 2 kilogramy)! Co prawda nie zjadłem wszystkich, ale wspomnienie pozostało.

Te są niemalże idealne.
Chrupkie z zewnątrz. W środku mięciutkie i puszyste!


Przepis:
z podanej ilości składników otrzymamy ok. 14 dużych ciastek
  • 2 jajka
  • 140 g cukru pudru
  • 200 g wiórek kokosowych
  1. Białka ubić na sztywno, na koniec ubijania dodać cukier, żółtka i dalej ubijać. Wsypać wiórki kokosowe i wymieszać. Na natłuszczoną blachę wykładać łyżką masę kokosową (można też np. lepić z niej kule, idealnie nadaje się do tego gałkownica do lodów).
  2. Piec około 15 minut (zależy od wielkości kokosanek - można wydłużyć czas o kilka minut) w temperaturze 170ºC. Po ostudzeniu zdejmować z blachy.
Smacznego!

Oryginalny przepis znalazłem tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...