niedziela, 4 marca 2012

Omlet biszkoptowy


Kolejny przepis z mojego dzieciństwa.

Choć mama nigdy nie przygotowywała mi takich omletów - gdy już byłem wystarczająco duży, żeby czytać i obsługiwać mikser (a stało się to dość szybko) sam znalazłem recepturę w jej zeszycie z przepisami i usmażyłem taki omlet.

Pamiętam jego puszystość, lekkość... i niedosyt jaki pozostawał po zjedzeniu jednego...



Znaleziony w starym zeszycie z przepisami mojej mamy.
Składniki na jeden omlet.
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • odrobina masła
  1. Białka ubijamy z solą na sztywną pianę na najwyższych obrotach miksera.
  2. Zmniejszamy obroty i dodajemy żółtka - miksując krótko, masa ma być puszysta.
  3. Zmniejszamy obroty na najmniejsze - wsypujemy mąkę i bardzo krótko mieszamy, tylko do połączenia składników.
  4. Jednocześnie rozgrzewamy patelnię. Smarujemy ją kawałkiem masła - ma być jedynie natłuszczona. Wlewamy ciasto - wyrównujemy wierzch, lekko od razu rozprowadzając (będzie niesamowicie puszyste!). Smażymy z każdej strony ok. 2-3 minuty. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Golden syrup niestety nieco zepsuł efekt "ośnieżenia" ;)

2 komentarze:

  1. a mnie mama właśnie taki robiła jak byłam dzieckiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia robiła mi podobny omlet - dawała ciut więcej mąki i dodawała śmietaną. Stosowała również żelazną zasadę - ubite białko dodaje się do ciasta na końcu i miesza się delikatnie łyżką - wtedy ciasto jest dużo bardziej puszyste. Zasada ta jest warta polecenia przy pieczeniu ciast które puszystość mają zachować jak np. sernik.

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...