poniedziałek, 11 października 2010

Placek ze śliwkami



Kiedy u rodziców zobaczyłem miskę śliwek pomyślałem, że to znam i że trzeba je jakoś dobrze wykorzystać.

A ponieważ na wsi miałem mnóstwo wolnego czasu miałem okazję, żeby poszukać ciekawego przepisu na ciasto ze śliwkami.

Ten okazał się prosty (idealnie!) i pod względem składników, jak i wykonania.

Wynik?
Znakomity! Blacha rozeszła się w ciągu jednego wieczoru przy kawie...


Przepis:

  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 200 g masła, pokrojonego w kostkę
  • 1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej (ja dałem 2 łyżeczki - ciasto miało mocno pomarańczowy aromat)
  • 100 g cukru pudru
  • żółtko
  • 500-600 g śliwek (podobno im więcej tym lepiej, ja poprzestałem na jednej warstwie)
  • 1-2 łyżki cukru, najlepiej brązowego, ale może też być biały
  • 30 g migdałów, pokrojonych w słupki (ponieważ ich nie miałem - użyłem aromatu migdałowego)
  1. Formę o wymiarach 20x30 cm (lub tortownicę o średnicy 24-26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Mąkę wymieszać z proszkiem, solą i skórką.
  3. Dodać cukier, masło i żółtko i szybko zagnieść ciasto - można to zrobić także mikserem, ale waże jest to, by ciasta nie wyrabiać zbyt długo, wystarczą 2-3 minuty.
  4. Ciastem wylepić formę do pieczenia i na wierzchu ułożyć śliwki pokrojone na ćwiartki, nacięciem do góry. Posypać cukrem i migdałami (ja skropiłem aromatem migdałowym).
  5. Piekarnik nagrzać do 180 st C. Wstawić ciasto i piec 40-50 minut. Wierzch powinien być złotobrązowy, a ciasto puszyste. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
Smacznego!
Oryginalny przepis dostępny tutaj





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...