środa, 20 października 2010

Korzenne muffinki z jabłkami i orzechową posypką


Kiedy pocztą przychodzi do Was nowa forma do ciasta - to koniecznie trzeba ją wypróbować tego samego dnia! Jesteśmy wtedy jak dzieci nie mogące się doczekać nowej zabawki.

Przynajmniej ja jestem!

Może to dziecinne, ale forma do muffinek z prawdziwego zdarzenia chodziła za mną od dawna. Pieczenie w samych papilotkach nie daje tego samego efektu. Ciasto rozlewa się na boki, zamiast rosnąć do góry - dając piękny, przypominający grzybek kształt.

Na pierwszy rzut poszły muffinki z korzennymi przyprawami, jabłkami i orzechową posypką.

Co prawda foremka, którą kupiłem za bardzo nie nadawała się na ciastka z kawałkami owoców, to mimo wszystko całość się obroniła. Jabłka dodały wilgoci... Przyprawy - unikalnego piernikowego smaku... A wszystko zwieńczyła orzechowa posypka!

Kiedy dałem ciastka do spróbowania swojemu 6-letniemu siostrzeńcowi ten skrzywił się i stwierdził, że mu nie smakują... Inni jednak (na całe szczęście!) nie podzielili jego opinii!


Przepis:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki razowej
  • 0,5 szklanki jasnego brązowego cukru
  • 1 płaska łyżka przyprawy korzennej do piernika
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego (lub maślanki)
  • 3 łyżki roztopionego masła (ok. 45 g)
  • 1 jajko
  • 3 średniej wielkości jabłka, obrane i pokrojone w kostkę
na posypkę:
  • 1 garść posiekanych drobno orzechów włoskich (ja akurat miałem zmielone)
  • kilka łyżeczek brązowego cukru
  1. W jednym naczyniu wymieszać składniki suche. W drugim - płynne. 
  2. Połączyć zawartość obu naczyń, wymieszać z grubsza. Dodać jabłka. 
  3. Ciasto nałożyć do foremek na muffinki (wypełniłem praktycznie całe). Z wierzchu posypać orzechami i brązowym cukrem. 
  4. Piec ok. 20 - 25 minut w temperaturze 190ºC. Ostudzić. 
Smacznego!
Oryginalny przepis dostępny tutaj.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...