czwartek, 28 kwietnia 2011

Chocolate banana muffins

Dawno na blogu nie gościły muffiny.

Mój sztandarowy wręcz wypiek miał ostatnio "ciche dni". Albo mówiąc najprościej - muffiny nieco mi się przejadły. Choć są banalnie proste w wykonaniu, smaczne i można zabrać je do pracy (zamiast opychać się kupnymi drożdżówkami!) musiałem chwilę od nich "odpocząć".

Bananowo - czekoladowe muffiny upiekłem z myślą wyprawy na działkę. Drobne ciastka wydały mi się idealne. W sam raz do chwycenia w przerwie podczas skopywania ogródka czy siania trawy. Znakomite do kawy / herbaty z termosu i plenerów - dzięki którym możemy odpocząć od miejskiego zgiełku.



Oryginalny przepis dostępny jest tutaj.
  • 3 bardzo dojrzałe lub przejrzałe banany
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 225 g mąki pszennej
  • 3 łyżki kakao, przesiane
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  1. Piekarnik nagrzewamy do 200 st. C. Formę do muffinów wykładamy papilotkami (silikonowe foremki akurat tego nie wymagają).
  2. Banany rozgniatamy widelcem lub w mikserze. Cały czas miksując dodajemy olej, potem jajka i cukier.
  3. Mąkę, kakao i sodę mieszamy ze sobą. Otrzymaną mieszaninę dodajemy do bananowej mikstury, ucierając aż do połączenia. Masę wykładamy do foremek.
  4. Pieczemy 15 - 20 minut, muffiny mają ładnie wyrosnąć i się zrumienić. Po wyjęciu z piekarnika studzimy przez chwilę w foremkach, następnie wyjmujemy na metalową kratkę do całkowitego ostygnięcia.


1 komentarz:

  1. Miałam pod ręką wszystkie składniki i właśnie wypróbowałam przepis. Pycha :D Chyba zacznę częściej robić muffiny, bo całe przygotowanie zajmuje dwie minuty, a efekt taki że mmm...
    I rzeczywiście, świetna alternatywa dla wszelkich drożdżówek ;-)

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...