piątek, 11 marca 2011

Crustless Pizza

Na Dzień Kobiet zachwycałem się intrygującym ciastem z coca-colą. A na wczorajszy Dzień Mężczyzn wybrałem coś prostego, nieskomplikowanego. Coś, co może przygotować zarówno niezbyt uzdolniony kulinarnie mężczyzna, jak i jego zapracowana druga połówka.

Danie jest zaskakujące. Czytając listę składników, przygotowując ciasto i wlewając je do formy miałem mieszane uczucia. Jednak zniknęły one momentalnie, gdy spróbowałem finalnego wyniku.

Delikatne, puszyste ciasto. Dodatki, które możemy komponować dowolnie.
No i ten luksus szybkości przygotowania. Czekanie na kupną pizzę jest czasem niesamowicie dobijające! A tutaj mamy coś tak szybkiego, kompletnie niezajmującego (wstawiasz do pieca, po chwili wyjmujesz).

Polecam, na kolację, podwieczorek, na spotkanie ze znajomymi przy filmie...



  • 1 duże jajko
  • 100 g mąki pszennej
  • odrobina soli
  • 250 ml mleka
  • masło do natłuszczenia formy
  • 100 g utartego żółtego sera
  • dowolne dodatki - u mnie kabanos i czerwona cebula
  1. Piekarnik rozgrzewamy do 220 st. C. Naczynie do zapiekania (ok. 20 cm średnicy) smarujemy masłem.
  2. Jajka ubijamy z mąką, solą i mlekiem na gładka masę. Dodajemy połowę przygotowanego sera. Mieszamy.
  3. Ciasto wylewamy do formy i pieczemy 30 minut.
  4. Po tym czasie - wyjmujemy z pieca i posypujemy wybranymi przez siebie dodatkami, na koniec dodajemy resztę sera.
  5. Ponownie wstawiamy do zapieczenia, na ok. 3- 4 minuty (do roztopienia sera i lekkiego zrumienienia).
Oryginalny przepis znalazłem tutaj.

1 komentarz:

  1. Wypróbowałem przepis, ciasto powyrastało jak karpatka i troche nierównomiernie sie upiekło (ciemne na zewnątrz na granicy surowości wewnątrz) "kucharzom" z dobrym elektrycznym piekarnikiem proponuję spróbować z temp. 200 st. Celsjusza. Jednak jest to świetny pomysł na szybką ciepła przekąskę.

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...