wtorek, 15 marca 2011

American breakfast pancakes

Uwielbiam pancakes'y od momentu, kiedy ich spróbowałem.
Skorzystałem już z wielu przepisów. Jednak ten okazał się być najlepszy i jednocześnie najprostszy.

Puszyste placuszki są świetne nie tylko na śniadanie, pasują na każdą porę dnia. Można je podawać z syropem klonowym. Jednak ja preferuję nasz rodzimy miód. Smakuje równie dobrze. A może nawet lepiej! Nasączone nim placki są nieziemskie! Puszyste, wilgotne...

Kojarzą mi się z leniwymi weekendami, kiedy można przez cały dzień snuć się po domu w szlafroku, powoli sączyć kawę i kontemplować widoki za oknem...



Nieco zmodyfikowany za Nigellą Lawson.
Składniki na ok. 12 sztuk
  • 225 g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 duże jajka
  • 30 g oleju
  • 300 ml mleka
  • masło / olej do smażenia
  1. Wrzucamy wszystkie składniki do miski. Miksujemy.
  2. Na rozgrzany tłuszcz wlewamy ciasto.
  3. Najważniejsza reguła dotycząca smażenia pancakes'ów: placki odwracamy w momencie, gdy na powierzchni pojawią się bąbelki. A staje się to po mniej więcej minucie. Z drugiej strony smażymy też ok. 1 minuty.
Oryginalny przepis znalazłem tutaj.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...