niedziela, 13 marca 2011

Lemon-Syrup Loaf Cake

Marzec pełen jest okazji do świętowania. A to Dzień Kobiet, chwilę później Dzień Męzczyzn... a dziś imieniny mojej mamy. Pomyślałem, że takie ciasto będzie dobrym pomysłem na ich uczczenie - mimo że od rodziców dzieli mnie jakieś 600 km!

A na dodatek jest TAK bardzo cytrynowe, że się w nim momentalnie zakochacie!

Nasączone owocowym syropem jest wilgotne. A jednocześnie delikatne, puszyste...
Cytrusowe niebo w gębie!



W wersji dla dorosłych do syropu możemy dodać zamiast soku z cytryny - 1 lub 2 łyżki cytrynowej wódki. Smakować będzie świetnie! Próbowałem!

  • 125 g miękkiego masła
  • 175 g drobnego cukru
  • 2 duże jajka
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 175 g mąki
  • po ok. 2 g sody oczyszczonej i proszku do pieczenia - dla posiadaczy miarek to 1/2 + 1/8 łyżeczki
  • szczypta soli
  • 4 łyżki mleka
Syrop:
  • ok. 4 łyżki soku z cytryny (potrzeba 1,5 cytryny)
  • 100g cukru pudru
  1. Nagrzewamy piekarnik do 180 st. C. Okrągłą formę o średnicy ok. 20 cm smarujemy masłem.
  2. Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy pojedynczo jajka, potem skórkę z cytryny. Wsypujemy mąkę i sól - mieszając delikatnie, ale do dokładnego połączenia z resztą składników. Na końcu wlewamy mleko.
  3. Pieczemy ok. 45 minut, aż do nabrania złotego koloru i "suchego patyczka".
  4. Pod koniec pieczenia przygotowujemy syrop. W rondelku podgrzewamy sok z cytryny i cukier puder - mieszamy, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Ciasto wyjmujemy z pieca - nakłuwamy patyczkiem w wielu miejscach. Polewamy ciepłym syropem - starając się rozprowadzić syrop równomiernie po całej powierzchni. Czekamy do wystygnięcia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...