sobota, 8 stycznia 2011

Banana Butterscotch Muffins

Nie ukrywam, że odkąd kupiłem porządne formy do muffinów - ten rodzaj ciastek jest jednym z moich ulubionych wypieków.
Niewymagające wiele czasu, składników i (o dziwo!) staranności muffiny królują w mojej kuchni.
A kiedy dodatkowo autorką przepisu jest Nigella - wtedy wiem, że kiedyś z pewnością je upiekę.

Swoją cukierniczą przygodę rozpoczynałem m.in. od bananowego chlebka cioci Ann. Tym razem połączenie bananów i czekolady (w mojej wersji) sprawdziło się świetnie.

Choć zaraz po upieczeniu muffiny nie są może zachwycające, to z każdym dniem (a szczególnie drugim!) nabierają innego smaku. Stają się bardziej wilgotne, miękkie, aromatyczne. Świetnie się przechowują, więc można je upiec "na zapas". Idealnie pasują na drugie śniadanie, czy przekąskę w ciągu dnia.


Przepis:
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 250 g mąki
  • 100 g cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150g karmelowych groszków - zamiast nich dodałem posiekaną czekoladę - pół na pół - białą i gorzką
  1. Nagrzej piekarnik do 200°C. Gniazda formy do muffinów wyłóż papilotkami.
  2. Rozgnieć banany.
  3. Wymieszaj suche składniki - mąkę, sodę, proszek do pieczenia. Dodaj olej z jajkiem, następnie banany i wszystko mieszaj do połączenia składników.
  4. Wsyp groszki (czekoladę) - połącz.
  5. Nałóż ciasto do papilotek. Piecz przez ok. 20 minut.
Smacznego!

Oryginalny przepis znalazłem tutaj.


1 komentarz:

  1. Banany i muffiny bardzo się lubią. Ja kupiłam formę do muffinów, ale przyznam, że częściej używałabym jej w rodzinnym domu, gdzie moja siostryczka jest muffinkowym łasuchem, niż w kuchni w mieście.. Tylko co na na to poradzę, że lubię mieć wszystkie foremki pod ręką?:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...