czwartek, 17 lutego 2011

Drożdżowe racuchy z jabłkami

Ostatnio ciągle mam ochotę na placki. Jeśli nie naleśniki, to gofry. A od wczoraj chodziły za mną racuchy. Koniecznie drożdżowe (a nie jakieś udawane, na proszku do pieczenia!) i koniecznie z jabłkami!

Podobnie jak niektóre przepisy na moim blogu (np. placki ziemniaczane) - racuchy kojarzą mi się z kuchnią mojej mamy. Długimi jesienno - zimowymi wieczorami, kiedy zasiadaliśmy wspólnie w kuchni przy kubku herbaty. Mama smażyła placki, ja obsypywałem je cukrem pudrem i jak najszybciej jadłem, parząc się w podniebienie.

Teraz, gdy jestem dorosły - przyszedł czas na samodzielne smażenie racuchów.
Choć nie powiem, ich smak to zdecydowanie jeden z tych kojarzących się z dzieciństwem i rodzinnym domem.

Same racuchy są niezwykle szybkie w przygotowaniu. Gdy brak nam czasu możemy dodać nieco więcej drożdży - znacznie skróci to czas wyrastania (bo sądzę, że rzadko mamy możliwość czekania godziny. Poza tym niekiedy ma się taką ochotę na jedzenie, że trudno wytrzymać chociaż chwilę!). Do ciasta można wrzucić jabłka, choć bez owoców placki też są dobre. Obowiązkowo podajemy je z cukrem pudrem!


Przepis na drożdżowe racuchy z jabłkami znalazłem tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...